Tuesday, July 13, 2010

Majalah Jelita Januari 2010





Pada 14 November 2009, bertempat di Hotel Putra Kuala Lumpur, The Green Hornet & Akademi KickStart telah diberi peluang mengendalikan Bengkel Sehari 'Selamatkan Diri Anda' - Persediaan Psikologi, Emosi & Fizikal mengelak Ancaman Keganasan & Jenayah.


 
Bengkel ini telah sekali lagi dianjurkan oleh PPWN Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur & Putrajaya. Seramai 95 peserta wanita terlibat menyertai bengkel ini. Sepanjang bengkel ini, peserta wanita didedahkan dengan persediaan diri dari aspek psikologi, emosi & protokol fizikal mengelak dari menjadi mangsa keganasan & jenayah. Ulasan & komen dari peserta serta pihak penganjur mengenai modul yang dikongsi bersama peserta amatlah memberangsangkan.


 
Pihak kami mengucapkan setinggi penghargaan kepada peserta yang terlibat & pihak penganjur JPWKL & Putrajaya. Tidak lupa juga, ucapan terima kasih kepada Majalah Jelita khususnya Cik Anees yang sudi hadir membuat liputan & menemuramah dengan peserta, Puan Rohani selaku Penolong Pengarah PPWN Wilayah Persekutuan & Penasihat kami Master Saiful.


 
Harapan kami di The Green Hornet & Akademi KickStart agar program berbentuk ilmu seperti ini dapat diadakan lagi di masa akan datang. Pada pendapat kami, jika ilmu serta pendidikan pertahanan diri dapat disebarkan ke semua lapisan masyarakat, tidak kira gender & faktor usia, percayalah suatu hari nanti masalah keganasan & indeks jenayah dapat dikurangkan.


 
Kenapa???? Kerana masyarakat kita sudah berpengetahuan MENCEGAH, MENGELAK, MEMPERTAHANKAN & seterusnya MENYELAMATKAN DIRI dari menjadi mangsa.

Syabas!!! semua yang hadir.

0 comments:

Post a Comment